Mit érdemes tudni a motivational maps kapcsán?

Mit érdemes tudni a motivational maps kapcsán?

Korábban bár természetes volt a munkáltatók egyeduralma, de ma már más világot élünk. A munkavállalók egyenrangúak a munkáltatóval és joguk van váltani, ha nem tetszik nekik az adott hely, ha úgy érzik, hogy nem lelkesíti, motiválja őket a lehetőség, amit az adott helyen ajánlani tudnak.

Minden ember ugyanis más fejlődés, eredményesség, kapcsolatok tekintetében, ha a munkáról van szó, a motivational maps pedig megmutatja azt, hogy ezeken a területeken az adott ember számra mennyire fontosak és motiválóak. A munkáltatónak ugyanis érdeke az, hogy azt a munkavállalót, aki jó munkaerőnek bizonyul számára érdekes, fejlődését elősegítő, lelkesítő feladatokat adjon. Ha pedig ez nem egyértelmű, akkor a motivational maps által kideríthető, hogy miképp lehet őt elégedetté és ezáltal lojálissá tenni. Szintúgy előfordulhat, hogy akkor használják a motivational maps-t a munkáltatók, amikor új munkaerő felvétele előtt állnak. Ha egy konkrét pozíció megüresedése esetén keressük azt a munkavállalót, aki a legmotiváltabb annak betöltésében, akkor is segíthet a térkép kitöltése.

A motivational mapsek kitölthetőek motivációtérképezési szakértő coachok, vagy nagyobb cégeknél a HR-szakértők segítségével, akik elvégeztek a motivational maps szakértő képzést, ahol ki lettek képezve a térkép kitöltetésére, értelmezésére, és ez alapján a motiváció növelésére.  A lelkes alkalmazottak nagy valószínűséggel hosszútávon maradnak majd a cégnél, ezen kívül pedig jogosan várható el tőlük a minőségi munka, ami a vállalkozók számára kész haszon, de ahhoz, hogy ezt kapják, nekik is adniuk kell, a dolgozók fő motivátorainak ismerete és a motiváltan tartó körülmények biztosítása a vállalkozó feladata.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük