Ambitalia


május 22, 2021

Korszerű iskolai udvari játékok egy értéket nem tisztelő generációban

Anyukám tanítónő és mint iskolai dolgozó szembesülni szokott időről időre a gyerekek hozzáállásával az értékekhez. Magam is abba az iskolába jártam korábban, ahol ő most tanít és emlékszem, hogy mikor egy-két alkalommal visszamentem valamilyen okból fakadóan, úgy gondoltam, hogy mennyire szerencsések azok a gyerekek, akik most itt tanulhatnak, akik most itt játszhatnak olyan eszközökkel, mint az iskolai udvari játékok, amelyeken én is biztosan nagyon jól éreztem volna magamat. Azonban sajnos nem az a helyzet, mint amire én számítottam.

Az iskola hatalmas fejlődésen, változáson ment keresztül. Felújították a teljes belső megjelenését, modernizálták a folyosókat, térkövet tettek le, a portától elkezdve a tantermekig minden más, mint amikor én oda jártam. Azon túl az iskolai udvari játékok fel lettek teljesen újítva, amiket pedig nem lehetett már az állapotuk miatt újítani, azok a legmodernebb acél és műanyag eszközökre lettek lecserélve. A sportpálya és környéke is fel lett teljesen hozva a mai modern színvonalra, plusz még egy iskolakert is építve lett a kertbe, mely edukációs célokat szolgál.

Viszont iskolai udvari játékok ide vagy oda, kert, sportpálya, bármilyen fejlődés is van, a gyerekek magaviselete romlani látszik. Vajon hol lehet a hiba? Miért van az, hogy a mi generációnk még jóval értékmegőrzőbb beállítottságú volt, míg ők inkább rombolják azt, ami van. Sok tekintetben, mondjuk az iskolai udvari játékoknál a gyártók már szándékosan strapabíróbb darabokat terveznek, szinte törhetetleneket a vandalizmus miatt. De vajon ez a megoldás? Mindent betonozzunk körbe?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.