Ambitalia


január 27, 2016

Rendezvényszervező nélkül is belevághatunk az esküvő megszervezésébe!

Azok a párok, akik ebben az évben terveznek összeházasodni, már januárban elkezdhetik az esküvőjük megszervezését, hiszen néhány hét, és itt a tavasz, amikor legjobb esküvőt tartani. Sokan nem mernek esküvői rendezvényszervező nélkül belevágni a nagy esemény megszervezésébe, pedig ez nem egy nehéz feladat, csupán tervezés és alapos előregondolkodás kérdése. Ha szeretjük a kihívásokat, mindenképpen vágjunk bele, adunk hozzá néhány tippet!

Tervezés

A legfontosabb dolog a tervezés, mindennek ez az alapja! Először is beszéljük meg párunkkal a tervezett dátumot, majd ezt beszéljük meg szélesebb családi körben is, hogy a legközelebbi rokonoknak megfelelő legyen az időpont. A polgári esküvő időpontját már most, januárban lefoglalhatjuk, főleg nagyobb városokban lehet gond az időpontok telítettségével. Ha ez megvan, akkor át kell gondolnunk, milyen esküvőt szeretnénk, milyen helyszíneken és milyen tartalommal, és körülbelül hány vendéget tervezünk meghívni. A vendégek számától függ ugyanis a terem nagysága, amit majd le kell foglalnunk az esküvő utáni vacsora és party számára. A terem lefoglalása a második legfontosabb dolog, hiszen kellő nagyságú helyekből nem sok van, még a nagyobb városokban sem, ezért a kinézett termet mielőbb foglaljuk le. A terem tulajdonosai tájékoztatni fognak minket, hogy milyen dekorációs elemeket tudnak a rendezvényhez biztosítani, rendelkezésre állnak-e étkészletek, evőeszközök, asztalterítők, vagy azok beszerzéséről is nekünk kell majd gondoskodni (általában ezek biztosítottak). Több rendezvényhelyszín a vacsorát is tudja szolgáltatni, így nem kell külön szakácsokról, cukrászokról gondoskodnunk, ez egy nagy könnyebbséget jelent. Régen falun, egy héttel az esküvő előtt összejöttek a rokonság asszonyai és megsütötték az összes szükséges süteményt, ma már erre a kisebb helyeken is alig-alig találunk példát.

Az esküvő megszervezése

Ha megvan a hely és az időpont, akkor már csak néhány dolog maradt, ami szervezésre vár. Ki kell gondolnunk, hogy milyen menüt szeretnénk a vacsorán, ezt megbeszélni a hely tulajdonosaival. Esküvői meghívókat gyártani, és ezeket szétküldeni a meghívott vendégeknek (előtte kidolgozni a pontos listát a meghívni szándékozott vendégek neveivel). Nagyon fontos a megfelelő zene kiválasztása az esküvő utáni partyhoz, hiszen döntő részben ezen múlik az est sikere, hangulata. A legnépszerűbbek ma az esküvő dj-k, akik a legváltozatosabb zenék lejátszásával fergetegessé tudják varázsolni a násznép hangulatát.

A nagy napra szükséges kiválasztani az esküvői ruhákat, mind a menyasszony, mind a vőlegény részére, minél hamarabb kezdjük el a ruhák kiválasztását, annál több időnk lesz megtalálni a legmegfelelőbb ruhát, sőt ekkor még varrathatunk is, ha úgy döntenénk. Szükséges még gondoskodni a menyasszony csokráról, a fotósról, aki megörökíti az ifjú pár a nagy napon, és amennyiben templomban is szeretnénk örök hűséget fogadni egymásnak, akkor ezt a település plébánosával, lelkészével is meg kell beszélnünk.

Ha mindez megvan, akkor nincs más teendő, mint lélekben is felkészülni életünk nagy eseményére, és büszkének lenni, hogy azt mi magunk is meg tudtuk szervezni, mindenféle segítség nélkül!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.